Make the switch met de 10-daagse Sportvastenkuur!

Sportvasten is een trainingsmethode waarbij het lichaam de ‘metabole switch’ van suiker- naar vetverbranding gaat maken. In slechts 10 dagen zal jouw lichaam door middel van de unieke combinatie van vasten én sporten terug schakelen naar een oermechanisme in de stofwisseling. De spieren worden op deze manier gedwongen om tijdens duurtraining de eigen suikervoorraad volledig te verbruiken en vervolgens over te schakelen naar maximale vetverbranding. Deze zogeheten metabole switch traint het lichaam om vet beter te verwerken in de spieren, waardoor het duurvermogen verbetert en er minder behoefte is aan zoetigheid. De sporter kan daardoor ook ná de sportvastenkuur met minder suikers méér sporten en beter presteren.

Sportvasten is geen dieet, maar een lifestyle 

Door sportvasten kunnen een aantal doelen worden bereikt:

  • conditieverbetering bij vrouwen van zo’n 9% en bij mannen van zo’n 14%, waardoor ook het duurvermogen groter wordt. Duuratleten,zoals hardlopers en wielrenners, ondervinden hier een enorm voordeel van door een minder snel verbruik van de energietank en juist een veel groter vermogen tot aanmaak van energie
  • gewichtsverlies van gemiddeld 2 – 4 kilogram bij vrouwen en 3 – 6 kilogram bij mannen, waarbij vaak een forse afname visceraal vet (buikvet) en er vaak nog ná de kuur gewichtsverlies wordt gemeten
  • het herstel na het sporten is veel groter
  • de algehele vitaliteit, oftewel het je fitter en energieker voelen, verbetert aanzienlijk en draagt soms zelfs bij aan een vermindering of verdwijning van bepaalde lichamelijke klachten

Sterker – Sneller – Scherper

Hoe gaat het sportvasten in zijn werking?
Het sportvasten werkt volgens een protocol, waarin 3 afbouwdagen, 1 tot 3 vastendagen en 4 opbouwdagen zijn opgenomen. De switch wordt behaald tijdens een van de vastendagen (de middelste fase) en kan worden gemeten aan de hand van een urinestrip. Tijdens de 10-daagse kuur sport je iedere dag matig tot intensief gedurende 20 tot 30 minuten. Je kiest hierbij voor een trainingsvorm met zoveel mogelijk gebruik van type IIa spiervezels, oftewel de middelmatig snelle vezels. Dat betekent dus hardlopen, fietsen, crosstrainer, roeien etcetera. Je traint in de aan jou aanbevolen hartslagzone, en zorgt ervoor dat je hartslag daar niet onder of boven gaat zitten tijdens het trainen. 

Met sportvasten kan je als sporter een heleboel voordelen behalen. Maar vergis je niet, het vergt tijd, energie, discipline en uithoudingsvermogen. En ná de kuur is het belangrijk een gezonde en sportieve leefstijl vast te houden, anders raak je de switch weer makkelijk kwijt.

Aanbieding:

 

10-daagse kuur mét persoonlijke begeleiding normaal € 239,00
NU bij aanschaf van de kuur in de maanden maart en april 2017 voor slechts € 170,00

Wil je meer weten over sportvasten? Neem vrijblijvend contact met me op via het contactformulier of bel direct 0652614183

Please Login to Comment.